Ta witryna używa plików cookies

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie.
W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce. Więcej szczegółów o naszej "Polityce Cookies".

Akceptuję i zamykam okno informacyjne.

Konfiguracja bramki D-LINK DVG2001S


Podłączanie bramki do komputera

  1. Najpierw podłącz do bramki kabel zasilający, a następnie włóż zasilacz do gniazdka elektrycznego. Lampka Power z przodu bramki powinna się zapalić
  2. Podłącz jeden koniec kabla LAN (załączony niebieski kabel na dnie opakowania) do portu LAN w bramce, a drugi koniec do portu LAN w komputerze. Ostatecznie tą końcówkę podłączysz do modemu, routera lub switcha, aby bramka mogła działać bez komputera, jako część Twojej sieci.
  3. podłącz do bramki aparat telefoniczny za pomocą załączonego kabla



Konfiguracja IP na komputerze

Aby połączyć się z bramką musisz ustawić odpowiednią konfigurację IP na swoim komputerze:
- adres IP: 10.1.1.2
- maska podsieci: 255.0.0.0
- brama domyślna: 10.1.1.1

Zobacz jak to zrobić w Twoim systemie:

Windows XP

  1. Kliknij: Start -> Ustawienia -> Panel sterowania
  2. Wybierz "Połączenia sieciowe"
  3. Powinieneś teraz znaleźć połączenie o nazwie "Połączenie lokalne". Kliknij na nie prawym przyciskiem myszy i wybierz "Właściwości"
  4. Pojawi się okienko takie jak poniżej:
    Z listy opcji wybierz "Protokół internetowy (TCP/IP)", a następnie kliknij przycisk "Właściwości"
  5. W okienku które się pojawi wpisz wartości tak jak na obrazku poniżej i na koniec kliknij OK:

Windows Vista / Windows 7

  1. Kliknij: Start -> Panel sterowania
  2. Wybierz "Sieć i Internet"
  3. Kliknij "Centrum sieci i udostępniania
  4. Teraz z lewej strony okna kliknij na "Zarządzaj połączeniami sieciowymi"
  5. Powinieneś teraz znaleźć połączenie o nazwie "Połączenie lokalne". Kliknij na nie prawym przyciskiem myszy i wybierz "Właściwości"
  6. Pojawi się okienko takie jak poniżej:
    Z listy opcji wybierz "Protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4)", a następnie kliknij przycisk "Właściwości"
  7. W okienku które się pojawi wpisz wartości tak jak na obrazku poniżej i na koniec kliknij OK:



Konfiguracja bramki

  1. Otwórz przeglądarkę internetową (Firefox, Opera, Internet Explorer itp.)
  2. W polu adresu wpisz: http://10.1.1.1
  3. Pojawi się pytanie o login i hasło do bramki VoIP. Domyślnie jest to "admin" i "admin"
  4. W panelu administracyjnym wejdź w zakładkę "Advanced"
  5. Na pierwszym planie pojawi się konfiguracja serwera SIP. Wpisz następujące ustawienia:

    Server FQDN enabled
    Domain Name sip.2call.pl
    Outbound Proxy Sever FQDN enabled
    Outbound Proxy Domain Name sip.2call.pl

    Resztę możesz pozostawić bez zmian.

  6. Jeśli Twoje łącze internetowe nie jest zbyt szybkie lub zauważysz problemy z jakością głosu, możesz jako pierwszy ustawić kodek G.729a. Przepustowości kodeków:

    G.711u-law 64 kbps
    G.729a 8 kbps

  7. Zapisz ustawienia przyciskiem "Apply" na dole strony, a w okienku które się pojaki kliknij "OK".
  8. W zakładce "Advanced" kliknij kółeczko obok "User Agent". Ustawisz tutaj swój numer telefonu

    Phone Number Twój numer telefonu
    Display Name Twój numer telefonu
    Authentication Username Twój numer telefonu
    User Agent Port 5060
    Password / Retype Password Twoje hasło VoIP

  9. Zapisz ustawienia przyciskiem "Apply" na dole strony, a w okienku które się pojaki kliknij "OK".
  10. Wejdź do zakładki "Tools", następnie "Reboot" po lewej stronie, po czym "Reboot" na środku ekranu. Bramka zostanie zrestartowana, a ustawienia zapisane


Podłącz bramkę do internetu i dzwoń!

  1. Odłącz od komputera kabel łączący go z bramkę i wepnij do swojego modemu, routera lub switcha.
  2. Po chwili bramka pobierze automatycznie ustawienia sieci z routera (DHCP)
  3. Jeśli ustawienia zostały pomyślnie pobrane, usłyszysz krótki sygnał na telefonie. Oznacza to, że bramka jest prawidłowo skonfigurowana i możesz już wykonywać z niej połączenia.